Sunsetmarch 2018

Zoals ieder jaar heeft het bestuur van Stichting Veteranen de Liemers weer de Sunsetmarch gelopen. Helaas waren er dit jaar wat weinig veteranen uit onze groep die mee wilden gaan, maar het was toch een plechtige en gedenkwaardige belevenis.

Herman ten Seldam en Bert Grit waren met ons meegegaan. In totaal waren we vanuit onze club met 6 personen. Vanuit de organisatie liep er één van de vrijwilligers mee, die ook weer 2 belangstellenden had meegebracht.

Precies tijdens zonsondergang start men vanaf de zuidkant van de brug met lopen en steeds gaat er dan 1 set lantaarnpalen aan, in totaal 48. Dit staat gelijk aan het aantal gesneuvelde geallieerden die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen tijdens de Waaloversteek op 20 september 1944. Op deze manier worden deze mannen elke dag van het jaar herdacht.

Iedere dag loopt er minimaal één Veteraan deze voettocht over de brug “de Oversteek” in Nijmegen.

Bent u benieuwd hoe dit in zijn werk gaat en waar deze Sunsetmarch voor staat? Kijk dan even op de website www.sunsetmarch.nl