ANBI-status toegewezen

Stichting Veteranen de Liemers heeft voortaan de ANBI-status. Dat houdt in dat de stichting door de belastingdienst is aangewezen als “algemeen nut beogende instelling” (ANBI). Het voordeel hiervan is dat donateurs (zowel particulieren als bedrijven), een extra fiscaal voordeel genieten. Het percentage dat kan worden afgetrokken varieert bij particulieren en is afhankelijk van het belastingtarief.

Bedrijven kunnen 100% van de gift aftrekken van de aangifte inkomsten- of vennootschapsbelasting.

De status stelt ook eisen aan de stichting. We moeten voor 90 procent het algemeen belang dienen. Daarnaast moet er een redelijke verhouding zijn tussen inkomsten en uitgaven en moet er een degelijk beleidsplan zijn. Verder moet de stichting en alle betrokken bestuursleden voldoen aan integriteitseisen. Op alle punten zijn we nu getoetst en akkoord bevonden door de Belastingdienst.

ANBI_LOGO_STVDLHet bestuur van Stichting Veteranen de Liemers hoopt dat het financiële voordeel nu ook twijfelende donateurs over de streep gaat trekken, om bij te dragen aan dit prachtige en breed gedragen Liemers Veteranen initiatief .

Meer informatie over de ANBI status is te vinden op de website van de belastingdienst. Hier is ook meer uitleg te vinden over het aftrekken van giften. Het RSIN / fiscaalnummer is te vinden onderaan de pagina “Onze missie & ANBI