Sunset March

Op 24 oktober 2015 liep een deel van het bestuur van Stichting Veteranen de Liemers de Sunset March.

Deze voettocht over de in 2013 geopende stadsbrug de Oversteek in Nijmegen, is een eerbetoon aan de 48 Amerikaanse gesneuvelde soldaten die op 20 september 1944 per boot de Waal overstaken.

Op de brug staan 48 paar lantaarnpalen welke symbool staan voor de 48 gevallenen. Aan de zuidkant van de brug is de start precies op het moment van zonsondergang. In het tempo van een trage mars gaan dan de lampenparen een voor een aan, tenslotte gaat ook de verlichting van de brug zelf aan. Aan de noordkant ligt nabij de oever van de Waal het monument.

Iedere Veteraan kan zich opgeven voor de Sunset March op de website sunsetmarch.nl

“Veteranen Overbetuwe”

De gemeente Overbetuwe  ligt aan de noordzijde  van de gemeente Nijmegen. Op initiatief van de veteranen uit de gemeente Overbetuwe is de Sunsetmarch tot stand gekomen. Op deze wijze willen wij een bijdrage leveren aan de waardering voor de militairen van de US 82nd Airborne Division die gesneuveld zijn bij de Waal crossing en aan alle geallieerde militairen die aan onze bevrijding hebben bijgedragen.

Op de onderstaande fotoreportage kunt u zien hoe deze “march” verloopt.