Schoenendoos van Herman

Op vele zolders staan nog schoenendozen vol met oude foto’s van verschillende missies. Natuurlijk willen we die graag delen met de bezoekers van onze website. Heeft u dus ook zo’n schoenendoos staan en wilt u wat foto’s uitlenen, houden we ons graag aanbevolen. We scannen de foto’s dan waarna u ze weer terugkrijgt.

Uiteraard respecteren we ieders portretrecht. Mocht u op een van deze foto’s afgebeeld staan en dit ongewenst vinden vernemen wij dat graag van u.

De schoenendoos van Herman bevat vele foto’s uit het midden van de vorige eeuw, hij is in de begin jaren 50 uitgezonden geweest naar Korea als Marineman. Daarvoor heeft hij bij de Mijnen veegdienst gezeten en talloze mijnen uit de Tweede Wereldoorlog geruimd in de Duitse bocht, boven de Waddeneilanden. Daarna heeft hij op verschillende koopvaardijschepen gevaren. Ook hiervan zijn foto’s verwerkt.

Herman bedankt voor het delen met ons!

Nu een Engelstalige documentaire over de Nederlandse deelname aan de Korea-oorlog 1950-1954
“Dutch participation in the Korean War 1950-1954

Als laatste op deze pagina “Schoenendoos van Herman” willen we u op een film attenderen welke is gemaakt over wat de Amerikanen zeggen “The forgotten War” Deze documentaire is uniek omdat het authentieke beelden bevat die zijn bewerkt tot kleur. Het is Engels gesproken en duurt zowat anderhalf uur! Wel de moeite waard.

TIP: Klik op het vierkantje rechts onderin het beeld om de film beeldvullend te bekijken.