Sunsetmarch 2017

Op zaterdag 28 oktober hebben een aantal veteranen en het bestuur van Stichting Veteranen de Liemers de Sunsetmarch 2017 gelopen.

Ondanks de regen konden we toch rekenen op een opkomst van meer dan 15 veteranen + de 4 bestuursleden. Even na 18.00 uur ging de eerste lamp aan op de brug “De Oversteek”in Nijmegen en kon de groep starten. Dit jaar waren we niet alleen en liep er nog een groep veteranen mee CMI-CO. Nadat de toch was afgelegd is er bij het monument een korte herdenking gehouden door de gehele groep. Na wat napraten en ervaringen uitwisselen ging iedereen weer zijn eigen weg.

Helaas zijn er deze keer geen bruikbare foto’s. De camera van ondergetekende gaf de geest door het vele vocht. Volgend jaar wanneer we opnieuw op de vierde zaterdag van oktober de Sunsetmarch lopen, hoop ik u weer foto’s te kunnen laten zien.

Sinds 18 oktober 2014 loopt er iedere dag minimaal één veteraan de Sunsetmarch, vaakt door Team 31, een groep vrijwilligers die bij ontbreken van externe deelnemers bij zonsondergang aan de zuidkant van de brug start met lopen. Één voor een gaan de 48 lampen van de brug dan aan welke symbool staan voor de 48 geallieerde militairen die op 20 september 1944 gesneuveld zijn tijdens de “Waaloversteek”

Wilt u meer informatie over de Sunsetmarch, of deze als veteraan zelf een keer lopen? Kijk dan vooral even op de website van de initiatiefnemers. Klik hiervoor op het onderstaande logo, de website opent zich dan op een nieuw tabblad.

Nog mooier zou zijn als u als veteranenorganisatie of als individuele veteraan, net als wij een vaste dag adopteert.

sunsetmarch 2017 stichting veteranen de liemers

Om u toch een indruk te geven hoe dit er uitziet, hier wat foto’s van een eerdere editie van ‘onze’ Sunsetmarch.