Sunsetmarch, 7 november 2015?

Op zaterdagmiddag 7 november liepen een aantal Veteranen van Stichting Veteranen de Liemers, samen met zowat het voltallige bestuur de zogenaamde Sunset March.
De Sunset March is een eerbetoon aan de geallieerden die gevochten hebben voor de vrijheid van Nederland en tijdens de Waalcrossing zijn omgekomen.

Nadat de meesten zich hadden verzameld bij Caleidoz in Zevenaar, vertrokken we richting Nijmegen. Aangekomen moest een rolstoelgebruiker eerst vanaf de rotonde de brug opgeduwd worden. Een flinke klim!

Bij het beginpunt, onder de omgekeerde V kon even over 5 uur worden gestart richting de noordkant van de brug. Toen iedereen de tocht had voltooid is het monument bezocht. Veteraan Herman legde op plechtige wijze een bloemstuk. Nadat er 2 minuten stilte was gehouden en er was nagepraat vertrokken we weer richting de Liemers.

Een belevenis die ik niet had willen missen, indrukwekkend, mooi dat het initiatief van de Sunset March er is. Dat waren enkele reacties van deelnemers.