oorlogsmuseum

Arnhems Oorlogsmuseum 40-45

Oorlogsmuseum 40-45

Op zaterdag 28 november zijn we met een aantal veteranen op bezoek geweest bij het Arnhems Oorlogsmuseum 40-45 in Schaarsbergen. PR-bestuurslid Paul Meekhof werkt daar als vrijwilliger en heeft ons rondgeleid. Bijzonder aan dit museum is dat het de Tweede Wereldoorlog toont vanuit het Duitse oogpunt. Vrijwel alles daar is dat ook van Duitse afkomst. In een rondleiding van 2 uur zijn vrijwel alle perioden van WOII aan bod gekomen. Diorama’s geven een bijzonder realistisch, tot in detail kloppend beeld van scènes zoals die zich in WOII hebben afgespeeld. Met name de gebeurtenissen in-en rondom Arnhem komen veel aan bod.

Een bezoek aan dit museum is zeker de moeite waard. Alles is in particuliere handen en het museum moet zich dan ook staande houden zonder enige vorm van subsidie vanuit de overheid.

Bezoekadres: Kemperbergerweg 780, 6816RX Arnhem (Schaarsbergen)
Telefoonummer 026-4420958
e-mail: arnhemsoorlogsmuseum@hetnet.nl
website: www.arnhemsoorlogsmuseum.com

Hieronder ziet u een webwinkel waar u een aantal geselecteerde foto’s kunt bestellen.
Dit gebeurt door fotocentrale Oypo, waarbij onze stichting is aangesloten.

U ziet altijd voor u daadwerkelijk bestelt wat de totaalprijs is inclusief verzendkosten.
Goed is om te weten dat de opbrengst minus de kosten geheel ten goede komt aan Stichting Veteranen de Liemers